måndag 7 juli 2008

Knapphål

Nu är jag betydligt mer igång än senast.


Jag tror idag att min kofta blir till Elsa 6 år, hon vill ha den iaf. Just nu är hon hos sin pappa, så jag får prova den på henne när hon kommer till mig igen imorgon.
Jag stickar på enligt mönstret och antar att den blir bra, det mesta sitter bra på barn tycker jag, men det är intressant att läsa om era tankar kring mönstret.
Är det någon mer än jag som tänkt på att knapphålen hamnar på "fel" sida när man följer mönstret. Är fotot spegelvänt? eller mönstret felskrivet någonstans?

2 kommentarer:

Annas garndrömmar sa...

Ja, jag har också funderat på det där med knapphålen, jag tycker också de blir "fel" om man följer beskrivningen... Fast jag ska nog göra som det står.
Däremot ska jag flytta ärmarna nån maska "bakåt" så det blir fler maskor där koftan ska gå omlott vid knapparna! Kul att se allas olika koftor!

Inger sa...

För mig är knapphålen på samma sida som på de flesta andra koftor jag stickat.Jag har gjort efter beskrivningen.