torsdag 24 juli 2008

Grönt är skönt


Blev så förtjust i den gröna färgen från mönstret så det blev en grön för mig oxå. Jag stickar min i ett bomullsgarn, Paris, vill kunna använda den på sommaren. Mina knappar hittade jag i Mönsterås i Tyghuset, en affär med miljoner knappar till ett bra pris. Tror att den kommer bli riktigt bra till slut, även jag har fått börja om som så många andra. Jag började med en M, brukar vara en S/M men insåg snart att den skulle blir en aningen stor så nu är det en XS (det har jag aldrig kunnat använda förut). Jag lyckades aldrig reda ut hur man skulle göra knapphålen, blev något annat konstigt för mig, hoppas på att kunna ordna till det i efterhand. Någon som hittat en svensk beskrivning på ett sådant hål? El någon som gett sig på att försöka förklara på svenska? Tänker inte repa upp och göra om men det skulle vara kul att vet hur jag skulle ha gjort ; )

Inga kommentarer: