torsdag 17 juli 2008

En vecka senare

Det här måste vara min snabbaste tröja någonsin, en vecka blankt. Nu är den tvättad och fotograferad också.















Mönstret fungerar bra även i denna förkortade version. Efter att ärmarna var klara fortsatte jag bara neråt tills det var en meter natur kvar, sedan rött tills det var 20 cm kvar av det. Jag har gjort två små ändringar, förutom längden, och det var att ta in lite vid ärmkanten och att sticka lite slätt nertill eftersom jag inte ville göra spets i rött och inte ha en massa rätstickning över höften. Garnet släppte lite för mycket färg, så det vita blev lite rosa, men den är superskön!

Jag hade lite farhågor kring färgkombinationen, och mycket riktigt! När min treårige son såg den utspelades följande:
- Du är fin, nu fattas bara luvan.
- Men jag har inget garn kvar. Hur menar du?
- Då ser du ut som jultomten.

2 kommentarer: