lördag 5 juli 2008

Designfundering

Nu är jag på gång med att starta mitt koftstickande. Garnet har jag sen nån vecka tillbaka, och jag har t.o.m. införskaffat knappar redan också.

Men jag blev lite fundersam när jag läser i mönstret (storlek L) för trots att det ska vara knappar och framstyckena därför går omlott ett par centimeter, så är det ingen skillnad i antalet maskor på fram och bakstycket! Detta gör väl så att ärmarna liksom kommer lite längre fram, som om man är lite kutryggig :)

Ni som har kommit långt med era koftor, hur har ni gjort, lagt till maskor, eller om inte, är detta nåt som märks när man har koftan på sig?

Symmetri och ordning och reda vill jag gärna ha, det här känns inte riktigt bra nu. Men jag är i startgroparna för att börja, har provstickat och kommit fram till att jag får använda stickor 4,5 mm.

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Jag ökade lite mindre bak än fram och inget på ärmarna, men jag har å andra sidan ändrat rätt mycket under arbetets gång, vilket jag förstått andra gjort med

Inger sa...

Jag tycker inte att det märks,hela modellen är ju inte särskilt taijt.Har stickat storlek M och inte ändrat så mycket,tog in några maskor under ärmarna.Om jag ska sticka den igen gör jag flera ändringar.