torsdag 31 juli 2008

Fel, fel, fel! Och ber om lite hjälp...

Jag kan inte läsa! Satt glatt och stickade varv efter varv eftersom jag ju hade läst att jag skulle göra 30 omgångar av varv 5 och 6.... det var om man stickar största storleken ja.... jag skulle ju bata sticka 21 omgångar... det blev ganska mycket att repa upp!
Och som det alltid är vid sådana här tillf'ällen så kände jag på mig att något var fel, tröjan blev ju bara mer och mer tältliknande, men stoppade jag för det?
Ack nej!

Efter att ha beklagat mig lite så vill jag också fråga om någon kan tala om för mig vad "pm" betyder i denna mening: "Eyelet increases (RS): k7 (osv alla storlekar), pm."

2 kommentarer:

Inger sa...

Det betyder place maker eller hur det stavas.Alltså: placera en stickmarkör.

Anonym sa...

Aha! Var det så enkelt! Tack för hjälpen Inger!