torsdag 26 juni 2008

Två februarikoftor

Så här långt har jag kommit, jag har separerat ärmar och kropp och stickar mig nu långsamt nedåt. Jag struntade i att lägga upp 7 extra under armarna den var stor nog ändå tyckte jag. Jag gjorde bara tre knapphål även fast det kanske hade behövts ett fjärde, men jag har en lösning på gång inne i huvudet för det.
Trist nog kommer mitt garn inte att räcka men jag stickar på ett tag till och så ska jag försöka räkna ut hur mycket mer jag behöver.
Idag har det varit lite koftväder här i dalarna och jag har använt min egen variant av februarikofta. Jag stickade min nerifrån och upp och så stickade jag ihop liv och ärmar så att jag slapp sy. Mer info finns på min blogg under färdiga saker 2008 i högra spalten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är precis i valet och kvalet om jag ska göra ett fjärde knapphål eller inte. Det lutar nog åt att jag gör det, det känns som koftan kommer att glappa för mycket, för högt upp annars.

Din vita variant är jättefin den också, verkligen!

Jag har naturvitt garn liggandes som jag inte visste vad jag skulle göra med, jag tror det blir en naturvit february sweater av den. Fast med slätstickad överdel för lite variation.