lördag 28 juni 2008

En ny till!

Min vän K sa mig en dag ..."du måsta bara kolla denna jumper, du kommer ääälska den"!
Hmm...jag tittade och kollade och kände ...att nja..färgen som den var uppstickad i ääälskade jag...men jumpern...nja...kände inte nåt särskilt.
Men ju mer jag tittat runt på andra färdiga och ofärdiga jumprar...ju mer nyfiken och lustfylld blev jag.
Såå...jag började leta garn...och jeans-tjej som jag är så blev det en färg att ha till jeans...
...(det kan man visserligen ha med alla färger)...
Ovh vips!! så var jag igång...och nu har jag kommit ner till spetsmönstret.
Det är den roligaste jumper jag stickat nån gång!
Om jag sen kommer gilla att ha den på mig...ja, det får tiden utvisa.



Jag har gjort lite små-ändringar....jag stickar slätstickning istället för rät...gillar inte riktigt rätstickning.
Sen gjorde jag 12 m rätstickning istället för 10 på kanterna...jag har tre träknappar som är så stora så jag behövde stooora knapphål.
Men jag har minskat ner till 10 igen när jag börjat på spetsmönstret.
Garnet är Aracuania Ranco Solid nr 489. från Garnhärvan.

Inga kommentarer: