måndag 23 juni 2008

Garnproblem

Anmälde mig till denna KAL innan jag inventerat mitt garnförråd och fann snart att jag inte hade något lämpligt garn till det här projektet. Midsommar och alla affärer stängda, fick alltså vänta tills idag då jag tog en tur in till centrum. Nu visade det sig svårare än jag trodde att hitta ett garn som skulle passa. Ett ullgarn med rätt maskantal 18/10 cm kändes alldeles för tjockt. Ville ju också komma igång snabbt och beställer man på nätet, tar det några dagar att få leverans. Kom så ihåg att Dödergök tänkt sticka i Sunny och varför inte göra en bomullskofta i stället. Sagt och gjort, hittade en mycket fin marinblå nyans och köpte 6 nystan, som enligt beräkningarna ska räcka. Så här ser det ut innan jag börjat stickningen.

2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Det funkar säkert bra. Jag ska göra min i bamboo/soya. Får se hur det faller...

Efwa - Medea sa...

Det är så kul att se alla olika garnval och hur olika koftorna blir. Spännande att se hur de kommer att bli när vi kommer ner på spetsdelen.
/Efwa