onsdag 6 augusti 2008

Jag fick lite hjälp...

... av mammas nya lilla monster med att sticka det sista, han ville visserligen mest äta upp garnet när jag testade den men han är charmig och tuggade inte på själva koftan så man skall väl inte klaga (:
Men NU. Äntligen, efter många om och men så är även jag klar med min kofta, eller jag har stickar klart den i alla fall, nu är det kvar att fästa trådar och göra knappar och sy i knapparna. Jag har bestämt mig för att det blir både billigare och antagligen bäst om jag gör mina knappar själv, de skall i alla fall vara vita.
Jag har stickat allt på rundsticka, använde magic loop till ärmarna (det gick förvånadsvärt bra, jag var skeptisk till en början måste jag erkänna)
Den är stickad i M, jag är lite obekväm i den, men jag har haft konstiga och tjocka kläder under när jag testat den.
Garnåtgången blev rätt så exakt 400 gram med gästrikes 3-trådiga yllegarn i den härliga mörkgrå färgen som den finns i (:
För att vara första koftan så är jag riktigt nöjd och sugen på att sticka en till.

Inga kommentarer: