söndag 7 september 2008

i'm joining now!

Sisådär när alla andra är klara och vackert spatserar runt i sina mästerverk, då har till slut en liten fröken äntligen köpt sig lite garn och kan påbörja denna luddiga resa mot en färdig tröja. I mitt huvud var tröjan först definitivt grön. Sen brun. Sen gul. Sen mörkgrå. Och sen köpte jag garn i denna färg:


natur.
woha! Ibland är jag så modig så jag inte vet vart jag får allt ifrån. Bomull lät som en bra idé och bomull fick det bli. Ska bli spännande, jag har aldrig stickat i det förut och med all den hybris jag äger tänker jag inte alls tro att det är svårare att sticka i bomull än i ull. Garnet heter kinnagarn och är ett tunt bomullsgarn som jag chansar på går bra att sticka dubbelt med. Härvorna på 200g kostade 50 kronor styck, vilket kvalar in detta garnköp på fantastiskt-bra-pris-listan. En liten student gläds åt det sammanlagda priset 150kr för 600g garn. Nu ska jag bara försöka låta bli att börja sticka på tröjan september ut så att projektet kan följa med mig till min höst och vinter i brasilien. Men en liten provlapp får det nog bli. Storlekarna verkar ju vara en labyrint i detta mönster. Jag är M i vanliga fall och tänkte nog ta och sticka i M eller möjligtvis S, den enda skillnaden som jag förstod det mellan dem var på ärmarna. weeeell, det bygger sig!

3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

välkommen. jag är heller inte klar :-) vi är nog några som hänger kvar här...

Dödergök sa...

Ett tips! Jag har xl i vanliga fall och jag stickade medium så jag tror nog att du ska sticka small men man vet ju aldrig.
Prova många gånger under resans gång så slipper du repa upp lika mycket som jag. :)

Anonym sa...

Jag har varit med sedan starten men min kofta ligger som ett UFO. Jag skall bli klar men det kommer an massa annat roligt emellan...